Slik kan de vurdere om noe må gjøres annerledes. Formelle klager skal være skriftlige.
I de tilfellene der avdelingen har vurdert saken din på nytt og ikke endrer avgjørelse, skal avdelingen sende klagen til Fylkesmannen uten unødvendig tidsbruk.
Pasient- og brukerombudet
Ombudet kan gi deg mer informasjon om pasientrettigheter og / eller hjelpe deg ved klage på helsetjenesten eller søknad om erstatning fra Norsk pasientskadeerstatning (NPE). Det er gratis å få hjelp fra Pasient- og brukerombudet.
Kontaktinformasjon
Pasient- og brukerombudet i HordalandTelefon: 55 21 80 90
E-post: hordaland@pobo.no
Adresse: Vaskerelven 39, 5014 Bergen
Statsforvalter i Vestland
Helseavdelinga
Postboks 7310
5020 Bergen
Telefon: 55 57 20 00
E-post: sfvlpost@statsforvalteren.no